U potrazi za Svetim Gralom

nedjelja, 22.07.2007.

Ezoterno kršćanstvo - uvod

Obećah napisati nešto o duhovnim bićima (anđeli, arhanđeli, arhaji... itd.), no kako se tu u stvari radi o ezoternom kršćanstvu koje je malo poznato (a meni vrlo blisko) evo najprije nešto o tome.

Ono što se danas podrazumijeva pod kršćanstvom povezuje se uglavnom s onim što dolazi od crkve (Katoličke, Pravoslavne, Protestantske ...). No postoji i drugačije kršćanstvo, koje na jedan bitno različit način osvjetljava svijet, kako onaj predkršćanski, tako i onaj nakon Kristovog ulaska u razvoj čovječanstva.
U usporedbi s ezoternim kršćanstvom, kršćanstvo koje dolazi iz crkve možemo nazvati više izvanjskim, „egzoternim“. Tu se, mogli bismo reći, uvuklo jedno više materijalističko gledanje na duhovnost. Ovo ne izričem kao kritiku crkve, nego čak mislim da je Rimokatolička crkva, obzirom na sve okolnosti, nosila kršćanstvo najbolje što je mogla. Da pojasnim ovaj stav: Materijalizam je nužna faza u razvoju čovječanstva, faza koja je omogućila potpuni razvoj samosvijesti. Kako Rimokatolička crkva stoji u temeljima zapadne civilizacije koja je trebala postati izrazito materijalistička, da je pogled Rimokatoličke crkve ostao više duhovan (kao u počecima kršćanstva) i zapadna civilizacija bi danas bila daleko duhovnija no što jest. Netko će možda reći da bi tako bilo puno bolje, ali to može misliti sa sadašnje pozicije, kada čovječanstvo već uvelike bere dobre plodove materijalizma i postaje sve više svjesno njegovih loših posljedica. Sada je lako „osuđivati“ materijalizam kada nam on uistinu više nije potreban i kada je stvarno došlo vrijeme da ljudi postaju sve duhovniji. No, vrlo je važno da ta duhovnost ne ide u smjeru odbacivanja onog što je u materijalizmu postignuto, a to je visoki stupanj samosvijesti ljudi.
Dakle, umjesto da prigovaram Rimokatoličkoj crkvi na mnogim stvarima koje me kod nje smetaju, radije bih joj odao priznanje na tome što je uspjela utemeljiti materijalističku zapadnu civilizaciju, a u isto vrijeme ipak zadržati u svijesti čovječanstva taj ključni događaj koji se odigrao na Golgoti. A koliko je danas crkva, zbog brojnih problema, u stanju nositi istinski duh kršćanstva... to je pitanje na koje svatko sam za sebe treba pronaći odgovor.

Toliko o današnjem „egzoternom“ kršćanstvu. Sada bih rekao par riječi o onom ezoternom. Kao u onoj priči koju sam napisao u postu „Više dimenzije uma“, upravo tako i ezoterno kršćanstvo svojim sveobuhvatnim pogledom iz „viših dimenzija“ ujedinjuje naizgled nespojive poglede. Reinkarnacija ili uskrsnuće? Evolucija ili kreacija? Ovo nisu suprotnosti ni alternative, već aspekti jedne velike skladne cjeline. A tu cjelinu ezoterno kršćanstvo jako lijepo osvjetljava.

Kao što možemo reći da je Petar-Stijena osnivač kršćanske crkve, tako možemo Pavla (transformiranog Savla) smatrati začetnikom ezoternog kršćanstva. Pa, neka ovaj post bude uvod, a u idućem ću pokušati malo pojasniti značaj Pavla za ezoterno kršćanstvo i kršćanstvo uopće.


- 20:37 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< srpanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Što je u stvari Sveti Gral i kako ga tražiti u svakodnevnom životu? Misli jednog tragača.